tisdag 9 november 2010

Å en slank hon hit, å en slank hon dit..



Ledig dag! Hade en agenda med saker som skulle fixas MEN som den borne optimist jag är så har jag ju inte vinterdäck på bilen;o)


Jag delar med mig av lite bilder från mitt nya boende, det är rörigt men det känns såå bra att äntligen ha ett eget hem igen!!! Skilsmässan har tagit otroligt mycket kraft, bara att förstå och inse att den du älskar har svikit och lurat i flera år tar nog ett tag att för hjärnan att ta in. Men nu känns det som om jag har tid att landa, bearbeta och faktiskt fokusera på allt fint jag har runt omkring mig trots allt.


Några av dom absolut viktigaste ägodelarna är de som min dotter lämnade efter sig och dom har fått sina självklara platser här hos mig. Hon älskade att måla och tavlan med "gubbarna" är hennes verk, själv sitter hon och skrattar på fotografiet bredvid, hon var en oerhört glad och positiv individ, så kortet känns så rätt. Änglarna är hennes verk oxå och dom är "luggslitna" men väldigt värdefulla för mig.

Tänkte försöka övertala sonen att följa med till en fotograf så att vi kan ta lite fina bilder, vi har en väldigt tajt kontakt idag och jag tror att det lätt blir så när man delar den sorgen som vi har gjort. Vill gärna ha honom på väggen i svart/vitt.


Idag hann jag med ett besök hos frisören (den röda hårfärgen är inte äkta någonstans;o) Sen bjöd min söta kompis Karin mig på en jättegod lunch med efterrätt! Å inte vilken efterrätt som helst, hon hade varit på Chokladfabriken och köpt min favorit:o) Jag fick med mig en flaska glögg hem, hon tyckte att det passade mig..snäll och röd (håret, annars är mina sympatier åt andra hållet;o) Dessutom är den KRAVad och det är ett stort pluss för mig som är helt såld på ekologiskt tänk.

Skulle ha hunnit fixa massor idag men jag bestämde mig för att parkera bilen och ta det en annan dag. När jag klev av t-banan möttes jag av en man som sålde Situation Stockholm och då kände jag en enorm tacksamhet för mitt liv. Det må vara många turer men jag har fantastiska vänner och jag har faktiskt ett riktigt bra liv.

Se U around/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar