måndag 13 december 2010

Lucia



När man inte har småbarn så blir Lucia lätt som en dag precis som alla andra, själv gav jag mig iväg till Friends of Adam, det fantastiska glutenfria bageriet i Hornstull. Fyllde fickorna med papper för att kunna snyta mig var tredje minut (jo, jag vet att jag låter gnällig;o) Köpte lussebullar och har nu avnjutigt en av dom och en kopp kaffe, mmm livskvalité!

Sneglar ideligen på schemat för yogan och suckar..jag vill, jag vill men det blir att stå över ikväll igen. Lite synd för det är sista klassen med detta gäng, jag hoppas bara att min förälske håller i sig för jag har en tendens att ge allt i början och sen kommer det något i mellan som är "viktigare". Till slut har alla "viktiga" saker tagit över min träning och kroppen faller in i ett icke-behov av träningen.

Igår åkte vi båt och åt julbord under några timmar, det hör till familjens traditioner, lika mysigt som vanligt men sen gick jag hem och la mig snällt på soffan. Skänkte en tanke till ex-maken som har en väldigt komplicerad relation till sin familj och insåg att det kan inte vara kul att vara ensam när man ändå har en familj.

Se till att vara rädda om dom ni gillar och glöm inte att tala om det för dom./S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar