fredag 27 augusti 2010

Härliga mattor


Bilder DIS inredning

Där jag tillbringar delar av min arbetstid har vi helt fantastiska mattor i olika storlekar & färger. Principen är den samma både för Redyed & Patchwork-mattorna.

Man klipper ner ruggen på mattorna, bleker dom, för att sen färga in dom i olika färger. Resultatet är magiskt i mina ögon! Så kul idé, äkta mattor har helt enkelt bara varit äkta mattor och nu får dom ett helt nytt liv igen


Dessa mattor lånas friskt in av våra ledande inredningsmagasin för fotografering. Vi säljer många mattor i dagsläget & fler kommer det antagligen att bli, kul!

Något jag tycker är viktigt att tänka på när man köper en matta är att mattan ska "binda" ihop rummet. Mattan ska gärna läggas en bit under t ex sofforna så att de bildar en helhet, alla möbler ska helt enkelt få plats. En av våra kunders spontana reaktion på min förklaring var - Nu förstår jag vad det är som gör att vissa hem känns ombonade. Ja, så enkelt är det nog.

Om man ändå lägger väldigt mycket pengar på en äkta matta så ska det ju kännas bra!

Imorgon är det jobb & sen dax för jätte-baluns!KUL! Inte varje dag man går på 100-årskalas. (jo, det är fler än en person som fyller år;o)

1 kommentar:

  1. Jag älskar tekniken med dessa mattor och skulle vilja göra ett kreativt försök själv på en gammal matta. Vet du vad man använder för verktyg för att klippa ner ruggen?

    /Josefin

    SvaraRadera