tisdag 18 maj 2010

Back in town


Bild Tgi outdoor furniture

Igår var jag och jobbade på "inredningsbutiken" och det är korvstoppning som gäller, efter 4 timmars sömn (planet var försenat) så var det en utmaning att försöka lära sig leverantörer och produkter ;o)
Där finns bl a Tgi´s utemöbler som väcker ett visst ha-begär hos denna bloggerska. Det finns massor av saker som väcker samma ha-begär i butiken och jag kommer säkert att blogga om dom fram över.

Eftersom mitt andra jobb är att få ordning på vårt renoveringsobjekt så har jag en trädgård som bara har stått och väntat på mig och vuxit till sig när jag har varit borta. Jag älskar trädgårdsarbete, att gräva och slita, känslan av att vara helt slut i kroppen efter en dag är så nice, MEN, jag har blivit allergisk! Kanske dax att gå till doktorn och skaffa sig någon form av medicin...

Igår kväll mätte vi upp vårt blivande staket, uterum och stengången som ska växa fram här efter semestern. Staketet och uterummet kommer att målas med falu svart färg och huset i sig själv ska få en ny vit färg. Tror att det kommer att bli kalas när allt är på plats. KUL!

Nu ska jag hoppa i arbetsbyxorna och hämta skottkärran/S

1 kommentar:

  1. Håller med dig om att trädgårdsarbete är kul och så tänker man dessutom så bra när man håller på...
    Ser fram mot ett kalas (eller 2) i ert fina hus.
    kram
    K

    SvaraRadera