lördag 9 maj 2009

Härlig dag!

Bild från Weber


Vi är på landet i vanlig ordning och vi har haft en underbar dag. Igår var vi och hämtade våra nya kajaker och jag vaknade av att jag hörde REGN! Jag hade föreställt mig frukost på någon kobbe...tji, fick jag. Men då hann jag med att sy klart mina fårskinnsdynor till stolarna, måla en massa saker , bygga en klätterställning till blommorna som jag planterade, sådde lite gräs och sen kom SOLEN fram! Vi åt en god lunch i solen och sen gav vi oss ut på vattnet, solen värmde, vi gled fram och det är såå tyst, man ser alla vackra hus som ligger vid strandkanterna. Helt magiskt!!
Sen vår dotter gick bort har det blivit väldigt viktigt att ta till vara på det vackra/magiska i livet, visst sjutton har jag alltid känt mig tacksam för att jag är frisk mm. Men livet får en annan innebörd efter att något sådant händer, först trodde jag inte att jag skulle överleva, det gjorde såå ont, sen en dag insåg jag att antingen lägger jag mig under en sten & skiter i livet eller så gör jag det bästa av den tid jag har här. Jag valde det senare alternativet & visst har jag mina dåliga perioder men så får det vara, när det känns magiskt så får man bara njuta! Sen har jag turen att ha ett barn kvar & det är en enorm lycka! Tänk på dom som förlorade alla i tsunamin..
Så nu ska vi tända grillen, njuta av mat & gott vin, senare ska vi tända ved i en av mina födelsedagspresenter, utespisen från Weber. Den ska fyller egentligen ingen funktion men den är vacker!
Njut av livet/S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar