torsdag 21 maj 2009

Måla, klippa & sy..

Skåpet var brunt förut och har fått ny färg och används som garderob i sovrummet på landet. Nu ska jag hitta ett tyg att sätta på insidan av dörrarna. Ser ett randigt vitt/blått tyg framför mig, vill inte se "röran" inne i skåpet.
Vi har fått upp två stycken av IKEA´s Maskros i taket. Jag har monterat lampor och kärleken har satt upp dom i taket vilket jag är tacksam för, vi har nämligen 4,5 m i takhöjd och jag gillar inte att stå högt upp på stegar och titta ner..

Sen har jag klippt tyger, svurit över symaskinen som gav upp... fick min snälla mamma att ta med sig sin maskin så att jag kan fortsätta sy. Alla nya kuddfodral ska bo i vår utesoffa på altanen. Jag hoppas att det kommer att bli precis så fint som jag ser det framför mig i fantasin när vi är färdiga!
Kram S


2 kommentarer:

  1. Fint! Skåpet är jättevackert, är själv på jakt efter något liknande. Maskroslampan gillar jag också som bekant:)Härliga kuddar, gillar den marina stilen, speciellt sommartid!
    Ha en bra kväll! /Ida

    SvaraRadera
  2. Vad fint skåpet blev, kan tänka mig att det är finare i vitt. Bra val. Härliga kudda, pust jag måste också sy kuddar.

    Kram Anne

    SvaraRadera