söndag 17 maj 2009

Pyssel på landet

Vi har planterat en massa frön som ska bli diverse olika klätterväxter som ska få slingra sig upp för staketet är det tänkt. När jag hade vattnat dom små raringarna imorse såg jag att det låg en droppe vatten mitt i en av dom små,små bladen. Naturen är såå vacker och vi har hela sommaren framför oss!! LYCKA!
Idag har jag börjat sy nya kuddar till min utesoffa, alla kuddar går i vitt, blått, rött med massor av stjärnor på. (Bilder kommer framöver) I soffan ska jag ligga och sippa på ett glas vin och läsa en bra bok framöver. När jag ändå höll på att klippa stjärnor kom jag på att jag skulle göra två stjärnor i trä som ska sitta på husfasaden.


Sagt och gjort men när jag skulle ta fram sticksågen fick kärleken något nervöst i blicken.
- Älskling, jag kan göra det där åt dig!
- Vaddå, tror du inte att jag kan använda en sticksåg, svarade jag leende.
- Jo det är jag övertygad om att du kan men jag vill inte se på då, fick jag till svar samtidigt som han log stort.


Vi är nämligen väldigt olika jag och kärleken, när jag gör saker går det FORT och det blir galet ibland. (men jag har iallafall alla fingrar kvar) Han vänder och vrider, provar och testar, det blir alltid väldigt bra men det går LÅNGSAMT. Undrar om det är det som gör att vi kompleterar varandra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar