fredag 30 april 2010

Förberedelser pågår.



Här hemma dukas det för ikväll blir det kalas! Denna bloggerska fyller ytterligare en massa år imorgon. Min nya teori är att om jag bara fyller 1/2 år i fortsättningen så går det lite långsammare ;o)
Imorse stog jag framför spegeln spritt språngande naken och muttrade, mannen frågade från sovrummet vad jag muttrade för. Jag beklagade mig för att min mage inte ser ut som den ska, att jag börjar bli sladdrig å gammal, att jag önskade mig en fettsugning i present;o) Han skrattade och föreslog att jag skulle börja använda mitt Friskis & Svettiskort igen, hm, ligger något i det :o) Nä, skämt å sido, jag är väldans glad för att jag är frisk och jag gillar att bli äldre! Vi ska skåla för mina 44 år senare ikväll i champagne.



Jag kan passa på att fira att deklarationen äntligen är klar. Eftersom vi gillar att renovera hus blir det mycket mer pyssel när man ska deklarera, i år hade jag tre olika bilagor som skulle med. Samtidigt bakas det tårtor, en glutenfri och en laktosfri för att alla ska kunna njuta av dessert.





Nu börjar sovrummet bli färdigt, lampskärmen hittade jag på loppis och den har fått sig en omgång med limpistolen och röda kantband, mannen är tveksam till den men jag tycker att den är kul till tapeten. När jag ändå höll på letade jag fram lite ramar som fick sig en omgång med svart färg och så klippte jag ut bilder ur tapeten och ramade in. Min tavelvägg fick godkänt av mannen :o) Jag är gift med något så ovanligt som en man som gillar inredning och jag kan inte köpa nytt tyg utan att han får tycka först.

Ha en jättefin Valborg!

//S

1 kommentar:

  1. Hoppas att du hade en alldeles utomordentlig födelsedag, och grattis i efterskott! Kram

    SvaraRadera